A SZEGEDI IC - VARIÁCIÓK EGY TÉMÁRA |
---|
KEZDŐLAP | MÁV SZEMÉLYKOCSIK | GySEV SZEMÉLYKOCSIK | EGYEBEK |
---|
Szeged 1994. május 29-én kapcsolódott be az IC forgalomba. Kezdetben a Dunakeszin átépített IC-kocsik jártak Szegedre, majd 1995 májusától az IC motorvonat. Azonban a motorvonat technikailag kiforratlan volt, és többször üzemzavar miatt képtelen volt IC forgalmat lebonyolítani. Pótlásként rendkivül érdekes kocsiösszeállítású IC-szerelvények közlekedtek Szeged-Budapest viszonylatban.
1998. májusától az IC motorvonatokat a hagyományos IC-kocsikkal váltották fel.
A szegediICos kép az 1994. május 27-én, a menetrendváltás előtti péntek délután készült, amikor az IC szerelvény megérkezett Szegedre. A szegediIC1-5 a legismertebb "motorvonat-pótló" variációkat mutatja be, amely fényképeket Prohászka Csaba készítette.
Megjegyzem, hogy volt már rá precedens, hogy 20-37 Bko, 20-41 B, 19-41 A kocsikból álló IC szerelvény közlekedett Szegedre!
SzegediICos (Kovács György) |
SzegediIC1 (Prohászka Csaba) |
SzegediIC2 (Prohászka Csaba) |
SzegediIC3 (Prohászka Csaba) |
SzegediIC4 (Prohászka Csaba) |
SzegediIC5 (Prohászka Csaba) |
Szeged-expressz, 1968-ban, M41 2001 prototípus mozdonnyal (Zlatnyik Ferenc gyűjteményéből) |