logo A SZEGEDI IC - VARIÁCIÓK EGY TÉMÁRA
KEZDŐLAP MÁV SZEMÉLYKOCSIK GySEV SZEMÉLYKOCSIK EGYEBEK


A szegedi IC - variációk egy témára


Szeged 1994. május 29-én kapcsolódott be az IC forgalomba. Kezdetben a Dunakeszin átépített IC-kocsik jártak Szegedre, majd 1995 májusától az IC motorvonat. Azonban a motorvonat technikailag kiforratlan volt, és többször üzemzavar miatt képtelen volt IC forgalmat lebonyolítani. Pótlásként rendkivül érdekes kocsiösszeállítású IC-szerelvények közlekedtek Szeged-Budapest viszonylatban.

1998. májusától az IC motorvonatokat a hagyományos IC-kocsikkal váltották fel.

A szegediICos kép az 1994. május 27-én, a menetrendváltás előtti péntek délután készült, amikor az IC szerelvény megérkezett Szegedre. A szegediIC1-5 a legismertebb "motorvonat-pótló" variációkat mutatja be, amely fényképeket Prohászka Csaba készítette.

Megjegyzem, hogy volt már rá precedens, hogy 20-37 Bko, 20-41 B, 19-41 A kocsikból álló IC szerelvény közlekedett Szegedre!

SzegediICos.jpg
SzegediICos
(Kovács György)
SzegediIC1.jpg
SzegediIC1
(Prohászka Csaba)
SzegediIC2.jpg
SzegediIC2
(Prohászka Csaba)
SzegediIC3.jpg
SzegediIC3
(Prohászka Csaba)
SzegediIC4.jpg
SzegediIC4
(Prohászka Csaba)
SzegediIC5.jpg
SzegediIC5
(Prohászka Csaba)


Az IC őse, az expresszvonat:

Szeged-expressz1968.jpg
Szeged-expressz, 1968-ban,
M41 2001 prototípus mozdonnyal

(Zlatnyik Ferenc gyűjteményéből)