Jel: |
Leírás: |
Megjegyzés: |
A |
1. osztályú |
|
B |
2. osztályú |
|
AB |
1 és 2. osztályú |
|
AR |
elsőosztályú
kocsi bárszakasszal |
|
BR |
másodosztályú
kocsi bárszakasszal |
|
BD |
2.
osztályú poggyászteres |
|
D |
poggyászkocsi |
|
WL |
hálókocsi |
a kocsiosztályt
jelző fősorozatjel(ek) ez után következnek (pl. WLAB) |
WR |
étkezőkocsi |
|
WSP |
társas termes (szalon) kocsi |
|
SR |
társaskocsi |
|
Z |
különcélú személykocsi |
|
|
|
|
|
|
|
Jel: |
Leírás: |
Megjegyzés: |
a |
háromtengelyű |
|
b |
öttengelyű |
|
bu |
büfészakasszal |
ez tkp. az r
illetve R sorozatjellel egyenértékű (csakWRbumz 88-71-nél alk.)* |
c |
fekvőhelyes |
mindig a fősorjel. mögé
kerül! kocsiosztályonként ismételve (AcBc) |
ee |
központi energiaellátás
vill. fűt. fővezetékről |
MÁV nem használja, ee
jel csak a RIC-raszterben |
f |
oldalátjárós kocsi |
csak Bf 21-26 0 sor
(régi Bam )-nál alk. |
h |
helyi forgalmú,
középátjárós kocsi |
|
k |
oldalátjárós kocsi |
(olyan termes kocsi
ahol az üléssorok egy oldalt vannak, az átjárófolyosó pedig a másik ablaksor
mellett) |
l |
hangszóróval ellátott
kocsi |
MÁV nem használja |
m |
24 m-nél
hosszabb kocsi |
|
o |
24 m-nél hosszabb,
alacsonyabb szekrényű kocsi |
|
p |
távolsági középátjárós
(termes) kocsi |
|
y |
távolsági középátjárós
(termes) kocsi |
csak By 20-17 |
t |
távvezérlő berendezéssel ellátott középátjárós (termes) kocsi |
|
r |
büfés, büféfülkés kocsi |
l. még R vagy bu |
v |
átmenő (33 erű)
távvezérlési vezeték |
1.
csak a sorozatjel végén 2.
fősorozat után
(csak A/Bvmz 19-91 3; 21-91 3 DVJ kocsik) eltérő jelentés* |
x |
motormellékkocsik |
|
z |
kéttengelyű, vagy
légkondicionált |
|
Csak poggyászkocsiknál (D) |
||
s |
oldalfolyosós |
|
l |
levelezőfülkés |
|
* ezek a sorozatok vélhetőleg a DB szabványnak megfelelően kerültek besorolásra